'Saya tahu bersentuhan dengan lelaki ketika berlakon adalah salah, tapi ini kerja saya' - Hannah Delisha



Pelakon Hannah Delisha atau Hannah Adlina Blackburne Birch, 27, mengakui bukan senang untuk berlakon tanpa melibatkan sentuhan lebih-lebih lagi dia sudah berkahwin dan membuat keputusan untuk berhijab sejak tiga tahun lalu. 


Mengakui faham dengan bersentuhan dengan lelaki lain itu adalah salah, namun tuntutan kerjanya membuatkan dia tidak dapat mengelak daripada berlakon adegan sedemikian. 



"Saya tahu apa yang saya buat, saya tahu hukumnya tapi ini adalah kerja saya. Tapi sangat susah untuk saya mengelak daripada bersentuhan. 


"Saya hanya menjalankan tanggungjawab saya sebagai pelakon untuk menjayakan satu-satu watak," katanya memetik laporan dari mStar Online, Ahad, 5 Mac 2023. 


Menurut Hannah, dia juga ada berbincang dengan suaminya mengenai perkara itu.



Ketika menjalani penggambaran, dia juga ada meminta keizinan daripada pelakon lelaki lain untuk melakukan adegan berpegangan bagi mengelakkan timbul rasa kurang selesa atau salah faham di antara mereka. 


Memegang watak sebagai Aleya dalam drama Andai Itu Takdirnya, yang mengangkat kisah keganasan rumah tangga, Hannah menjelaskan ada banyak adegan pukul dan adalah sukar untuk dia mengelak untuk bersentuhan dengan pasangan watak itu, Syed Adam Aizril lakonan Shukri Yahaya. 



Sumber: mStar Online

No comments