Lucifer Tinggalkan Nota Berkod, Akhirnya Pengkaji Berjaya Merungkai Kod RAHSIA Yg Buat Ramai TERGAMAM !!!

Lucifer Tinggalkan Nota Berkod, Akhirnya Pengkaji Berjaya Merungkai Kod RAHSIA Yg Buat Ramai TERGAMAM !!! | Surat abad ke-17 dari syaitan yang ditulis oleh seorang biarawan Sisilia akhirnya berjaya diterjemahkan menggunakan bantuan laman web gelap, biarawan itu mendakwa ianya ditulis oleh Lucifer yang merasuk badannya. Huruf berkod itu ditulis oleh Maria Crocifissa della Concezione di biara Palma di Montechiaro pada tahun 1676, dan dia mendakwa ianya telah ditulis oleh syaitan menggunakan tangannya.

Sekitar 340 tahun kemudian, sekumpulan ahli sains komputer Itali merungkai kod itu menggunakan perisian penyahkod yang mereka temukan di laman web gelap, dan mendapati ia membawa mesej syaitan yang menggambarkan Tuhan dan Yesus sebagai ‘beban’.

Suster Maria Crocifissa della Concezione dilahirkan bernama Isabella Tomasi pada tahun 1645, tetapi telah diberi nama baru setelah dia memasuki biara Benedictine di Palma di Montechiaro semasa berumur 15 tahun.

Pada suatu pagi pada tahun 1676, dia terbangun dengan dakwat dan surat misteri di hadapannya, dia memberitahu saudara perempuannya bahawa dia telah dirasuk oleh Syaitan dan telah memaksanya untuk menulis mesej.

Para biarawati percaya kepadanya, dan disebabkan mereka – dan generasi biarawati yang datang selepas mereka – tidak dapat memahami kod itu, mereka hanya mempamerkannya di biara.
Ramai orang telah cuba memahaminya selama bertahun-tahun, tetapi tiada siapa yang berjaya – sehingga kini.
Satu pasukan di Pusat Sains Ludum di Catania, Sicily, menggunakan program yang mereka temui di laman web gelap untuk menguraikan surat itu.

‘Kami mendengar tentang perisian yang kami percaya digunakan oleh perkhidmatan perisikan untuk codebreaking,’ kata Daniele Abate, pengarah pusat kepada The Times.
‘Kami menggunakan perisian ini dengan bahasa Yunani purba, bahasa Arab, abjad Runic dan Latin untuk menghancurkan beberapa huruf dan menunjukkan bahawa ia sememangnya mesej dari syaitan,’ katanya.
Sister Maria menjadi sangat mahir dalam bidang linguistik kerana berada selama bertahun-tahun di biara itu, dan saintis percaya bahawa surat itu sebenarnya ditulis dalam bahasa ciptaannya sendiri – suatu mishmash dari huruf yang dia ketahui.
Menggunakan teori itu sebagai pangkalan, pasukan memuat perisian dengan bahasa yang mungkin dia jumpa: Latin, kuno Runic Yunani, Yunani moden dan bahkan orang Yazidi.
Dengan mengenal pasti watak-watak dalam huruf yang serupa dengan abjad-abjad yang diketahui oleh Sister Maria, saintis dapat mula memahami kata-katanya.
Kumpulan itu menterjemahkan 15 baris surat dan mendapati ia membahas hubungan antara manusia, Tuhan dan Iblis.
Mereka mengatakan bahawa huruf itu bertele-tele dan tidak sepenuhnya konsisten dan difahami. Ini menyokong teori yang dipegang oleh saintis moden bahawa – bukannya ‘dimiliki oleh syaitan’ – Sister Maria mengalami skizofrenia atau gangguan bipolar.
Ia menggambarkan Tuhan, Yesus dan Roh Kudus sebagai ‘bebanan’, dan mengatakan ‘Tuhan berfikir dia boleh membebaskan manusia’.
Ia juga mengatakan bahawa Tuhan dicipta oleh manusia, sambil menambah bahawa ‘sistem bertuhan hanyalah sia-sia’.

Sumber:- DailyMail

The post Lucifer Tinggalkan Nota Berkod, Akhirnya Pengkaji Berjaya Merungkai Kod RAHSIA Yg Buat Ramai TERGAMAM !!! appeared first on EKSIDENZ.

No comments