Geram Tiada Seorang Pun Beri Tempat Duduk, Tindakan Pemandu Bas Ini Memang ‘WIN’ !!!

Geram Tiada Seorang Pun Beri Tempat Duduk, Tindakan Pemandu Bas Ini Memang ‘WIN’ !!! | BISKUT MANIS – Dalam masyarakat moden, kebanyakan orang nampaknya cenderung untuk mempertahankan kepentingan mereka sendiri dan enggan mengambil inisiatif untuk membantu orang lain. Namun masih ada orang yang memiliki nilai murni, dan bersikap adil.

GERAM TIDAK BERI TEMPAT DUDUK

Terdapat seorang ibu yang sedang mendukung anaknya di dalam bas ketika itu, tetapi tiada seorang pun penumpang di dalam bas tersebut yang ingin memberikannya tempat duduk.

Pemandu bas tersebut berasa sedikit geram lalu memberhentikan bas kemudian berdiri lalu memberi tempat duduk pemandunya kepada ibu tersebut.

PEMANDU BAS BERI TEMPAT DUDUKNYA

Sekiranya pemandu bas tidak berada di tempatnya, tentu saja, bas tidak dapat bergerak. Jadi selepas dia membuat langkah ini, ada seorang wanita memberikan tempat duduknya kepada ibu tersebut.

Pemandu bas tidak “memaksa” sesiapa, tetapi dia jelas menunjukkan sikapnya terhadap penumpang di dalam bas. Tindakannya ternyata sangat bijak!

Tonton Video Berkenaan :

 

Kredit : Era Baru

The post Geram Tiada Seorang Pun Beri Tempat Duduk, Tindakan Pemandu Bas Ini Memang ‘WIN’ !!! appeared first on BISKUTMANIS.

No comments