Gua Paling Dalam Di Dunia. Apa Yg Mereka Temui Slps Kedalaman 2KM Amat MENGEJUTKAN !!!

Gua Paling Dalam Di Dunia. Apa Yg Mereka Temui Slps Kedalaman 2KM Amat MENGEJUTKAN !!! | Gua Krubera merupakan satu-satunya gua di muka bumi yang mempunyai kedalaman maksimum! Terletak di Abkhazia, Georgia, kedalaman Gua Krubera dari pintu masuk gua adalah sekitar 7,208 kaki (2,197 meter).

Memandangkan ia merupakan satu-satunya gua yang dikenalpasti mempunyai kedalaman mencecah melebihi 2,000 meter, Gua Krubera telah diisytiharkan dengan gelaran ‘Pintu Masuk ke Dalam Kerak Bumi’.

Gua ini juga mempunyai dua puncak gunung di mana salah satunya diukur pada ketinggian 1,300 meter manakala satu lagi pada 2,197 meter. Bagi sesiapa yang berminat untuk melakukan pengembaraan ekstrem di gua tersebut, ini dia peta lokasi ke Krubera-Voronya.










Sumber: Era Baru

P.S. 1 – Kereta Alphard Ini Melanggar Seekor Lembu Di Melaka… Akibatnya Bakal MENGEJUTKAN Anda !!!
P.S. 2 – Jangan TERKEJUT Lihat Apa Yang Wanita Ini MAKAN Di Sebuah Restoran Mewah Di ‎ICELAND !!!
P.S. 3 – TERKINI… Ustaz Terkenal Tanahair KANTOI Menyumpah Orang Ramai !!!
P.S. 4 – Jangan TERKEJUT Lihat Apa Yang Wanita Ini MAKAN Di Sebuah Restoran Mewah Di ‎ICELAND !!!
P.S. 5 – PERNAH TENGOK 5 GAMBAR PROTON JEBAT INI ? MEMANG MENGANCAM !!!

The post Gua Paling Dalam Di Dunia. Apa Yg Mereka Temui Slps Kedalaman 2KM Amat MENGEJUTKAN !!! appeared first on JOM MELANCONG.

No comments