“Di Angkasa Saya Terkejut Negara Mana Tu Sampai Jadi Begini? ” Angkasawan Jepun Terkejut Bila Dapat Tahu Itu Adalah Negara….

“Di Angkasa Saya Terkejut Negara Mana Tu Sampai Jadi Begini? ” Angkasawan Jepun Terkejut Bila Dapat Tahu Itu Adalah Negara…. | Kimiya Yui seorang astronot yang memuat naik sebuah tulisan di twitter. Tapi siapa sangka, tulisan pujian untuk Indonesia ini dibuat oleh Kimiya Yui, seorang astronaut Jepun, dari stasion luar angkasa.

Kimiya Yui, Menjalani ekspedisi di stasion luar angkasa ISS sejak Julai 2015. Pada 23 ogos 2015, dia memotretkan gambaran Indonesia dari stasion luar angkasa, lalu memuat naik ke akaun twitter @Astro_Kimiya.

Astronot Jepun ini mendapat respon 700 retweet dan lebih dari 1.200 follower sebagai Favourite.
Netizen dari Indonesia pun terharu, dan membalas pujian dari Kimiya ini.

Terima kasih kerana memotret Indonesia. Sungguh luar biasa, tulis Vonny Utomo.
Sementara netizen Indonesia bernama Mona Adha beruntung kerana mendapat ‘reply’ dari Kimiya Yui.

“Berapa lama kamu sudah berada di atas sana, Kimiya Yui? Terima kasih untuk komentarmu untuk Indonesia, tulis Mona Adha.

Saya di luar angkasa sejak 22 Julai, balas Yui. Lalu Mona membalas lagi : Seandainya aku boleh melihat bumi dari luar angkasa. Selamat bertugas,dan jemput datang ke Indonesia ketika tugasmu sudah selesai.

Kimiya seorang astronot Jepun berusia 45 tahun ini bergabung dengan Japan Aerospace Exploration Agency atau JAXA sekitar 2009 dan mendapatkan sertifikasi sebagai astronaut ISS sejak Julai 2011.

Yui bersama dua rakannya, kosmonaut veteran Oleg Kononenko dari Rusia dan astronaut NASA Kjell Lindgren, meluncur ke ISS menggunakan roket Soyuz dari Baikonur, Kazakhstan, 22 Julai.

Kredit : viralberita

P.S. 1 – Inilah Cara Bersihkan Rumah Suri Rumah Kena Tahu, Tak Payah Pakai Pencuci Mahal Dah. Jimat Duit !!!
P.S. 2 – Ustaz Ini Berani Bongkar Wajah Yakjuj & Makjuj Yang Selama Ini Dirahsiakan Amerika !!!
P.S. 3 – Kisah Jin Islam Dedah Rahsia Segitiga Bermuda..Memang MEREMANG BULU ROMA !!!
P.S. 4 – Selalu Nampak ‘Ulat’ Ni Terbang Di Mata Anda? Inilah Penjelasan Kejadiannya Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 5 – ”PERHATIAN” Para Ibu JANGAN PANASKAN Semula 10 Jenis Masakan Ini, Anda Lihat lah Sendiri Akibatnya !!!

The post “Di Angkasa Saya Terkejut Negara Mana Tu Sampai Jadi Begini? ” Angkasawan Jepun Terkejut Bila Dapat Tahu Itu Adalah Negara…. appeared first on MALAYSIA KINII.

No comments