(Video) 'Macam Final Destination!' - Lelaki nyaris maut, dahan pokok tembus cermin kereta straight tuju ke kepala


Seorang lelaki nyaris maut apabila dahan pokok menghempap dan menembusi cermin depan keretanya dalam kejadian yang berlaku pada Isnin lalu di Jalan Kulim-Serdang, Kedah, Isnin lalu.

Muhammad Saiful, 27, bagaimanapun tidak mengalami kecederaan, tetapi berdepan dengan insiden yang amat mengerikan itu. 

Pada jam 8 pagi Isnin lalu, Muhammad Saiful dalam perjalanan ke tempat kerja di Lunas, Kulim, dari rumah mertua. Dia kerap menggunakan laluan itu terutamanya ketika berulang alik ke rumah mertuanya dari rumah di Bandar Perda, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. 

Malang tak berbau, ketika dia melalui jalan itu pada hari kejadian, tiba-tiba dahan itu menghempap keretanya dan menembusi cermin depan.

"Kedudukan dahan itu terlalu dekat dengan pipi serta tangan kiri saya. Alhamdulillah tiada kecederaan dialami, tetapi berasa seperti mendapat peluang kedua untuk hidup kerana nyaris maut atau cedera serius akibat insiden itu," katanya. 

Kejadian itu juga dikongsikannya di Facebook.







Muhammad Saiful menganggap apa yang berlaku itu adalah sebagai satu peringatan kepada dirinya untuk mengingati kematian yang boleh berlaku di mana-mana dan bila-bila sahaja.

Difahamkan, ada penduduk yang mendakwa pernah membuat aduan mengenai pokok atau dahan yang uzur di jalan tersebut. Tetapi tiada sebarang respon dari pihak yang sepatutnya bertanggungjawab.

No comments